De dingen die ik niet wil vergeten #5

Het leven durft al eens terug in zijn gebruikelijke plooi te vallen. Godzijdank.

Het werd nog eens hoogtijd voor Zoon. Er komen spraakwaterparels uit zijn mond. Een greep uit de conversaties van de afgelopen maanden:

  • (staat aan de overkant van de straat en roept hard)
    ‘MAMAAA?’
    ‘JA?’
    ‘Heb jij mij BETAA-HAA-AALD?’
    ‘Jou BETAALD!? Wanneer?’
    ‘TOEN IK GEBOREN WAS.’
    ‘Ah! NEE (*probeert schaterlach te onderdrukken want hij vindt het niet fijn uitgelachen te worden*)! Ik heb u GEKOCHT.’
  • (kijkt naar me terwijl ik mijn oksels sta te scheren)
    ‘Waarom doe jij dat?’
    ‘Omdat ik die haartjes niet mooi vind.’
    ‘Vind jij alle haartjes niet mooi?’
    ‘Nee, niet alle haartjes.’
    ‘Welke vind je dan wel mooi?’
    ‘Die op mijn hoofd, bijvoorbeeld. Die vind ik wel mooi. Als ik die zou wegdoen, zou ik maar een groot hoofd hebben, hé.’
    ‘Ja, zoals papa.’
  • ‘Mama, jij moet nog eens een kleedje aandoen.’
    ‘Ah ja, waarom?’
    ‘Omdat jij zo mooi bent met een kleedje.’
  • ‘Oh, mama, ik heb een goed ideetje! Gaan we nog eens naar een filmpje van bompa kijken?’
    ‘Een filmpje van bompa? Ik denk niet dat wij ooit al een filmpje van bompa gezien hebben toch?’ (mijn bompa stierf in 1995)
    ‘Jawel toch! Je weet wel, die vriend van jou die alles kan opheffen (steekt zijn armpjes tot boven zijn hoofd in de lucht, de handpalmen naar boven)!
    ‘Aaaaaah! Popeye!’
  • Af en toe hoort hij iets op de radio dat hem opvalt.
    ‘Over wie zijn die mensen bezig?’
    ‘Ghandi.’
    ‘Ghandi?
    ‘Ja.’
    ‘Kan die fietsen herstellen?’
  • (bekijkt me, terwijl op het toilet)
    ‘Ik heb wel chance, hé?’
    ‘Ah ja? Waarom?’
    ‘Omdat jij mijn beste vriend bent.’
  • (’s ochtends in de badkamer, waar een mand met was staat)
    ‘Kijk wat ik heb, mama (zwiert met mijn veel te roze onderbroek)!’
    ‘Zeg, ik heb die was opgeplooid, hoor. Dat is niet de bedoeling!’
    ‘Maar ik had een zwaailicht nodig voor mijn brandweerauto!’
Dit bericht is gepubliceerd op 9 november 2014 om 21:01. Het’is opgeslagen in Lijstjes en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

4 gedachten over “De dingen die ik niet wil vergeten #5

  1. prinses op de kikkererwt op schreef:

    Wat een lieve zoon heb jij!

  2. jan op schreef:

    grappig , mn dochter zegt dat ook altijd als ze iets doet wat niet mag , maar papa , ik ben toch je beste vriend. Dan kan je niet anders dan lachen….

  3. Sophie op schreef:

    Ik hou zulke uitspraken van mijn 3,5-jarig zoontje bij in een boekje. Zalig wat ze soms verzinnen.

Geef een reactie

