*

Ze heeft alles gegeven.

Eerst haar hart.
Dat gaf ze aan hem.

Dan haar buik
aan hun kinderen
haar borsten armen lippen.

Toen de zijne brak
gaf ze hem ook haar stem.
Niet veel later ging hij
en nam haar hart voorgoed mee.

Aan ouderdom
gaf ze knieën vingers benen.

Nadat ze uitgegeven was
ging ze zitten in de zetel
en wachtte.
‘Ge moogt mij komen halen.
Ik ben klaar’
sprak ze tot hem.

Ze gaf alles
behalve moed.
Die had ze nodig
om terug te keren naar hem
haar hart.

 

*voor mijn grootmoeder die vanochtend overleed

Dit bericht is gepubliceerd op 6 april 2017 om 14:13. Het’is opgeslagen in in mijn hoofd en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

18 gedachten over “*

  1. Erg mooi voor je oma. Gecondoleerd.

  2. Veel sterkte!

  3. damngoodsoffie op schreef:

    Zo ontzettend mooi, Inke! Heel veel sterkte.

  4. Bientje op schreef:

    Ik vind dit van het mooiste dat je al geschreven hebt… xxx

  5. Adriaens Linda op schreef:

    Ontroerend mooi ❤
    Heel veel sterkte Inke xxx

  6. Ik ga het nog eens doen: ❤
    Oma's en mémé's zijn de liefste. Die van mij overleed twee jaar geleden en ik denk nog bijna elke dag aan haar. Veel sterkte! X

  7. Agnès op schreef:

    Heel mooi en ontroerend.
    Sterkte.

  8. Agnès op schreef:

    Heel mooi en ontroerend.
    Sterkte

  9. Aline op schreef:

    Oh Inke. Wat een prachtig eerbetoon. Hoofdje koel, hartje warm ❤

  10. Kris op schreef:

    Wat mooi.. veel sterkte. Ik hoop dat je warme herinneringen hebt om te koesteren.

Geef een reactie

