De dingen die ik niet wil vergeten #2

Omdat ik een nitwit ben, heb ik per ongeluk de tweede lijst van Zoon gedeletet. Wat ik er me van herinner, staat hieronder nog eens tussen.

De dingen die Zoon zegt:
* ‘Alle ijskarren wonen in IJsland.’
* – ‘Je bent een grapjas.’ ‘Ik ben wel geen jas, hé!’
* ‘Mag ik daar pipi doen?’ – ‘Op het dak?! Euhm, je kan toch evengoed pipi doen op het toilet?’ ‘Ja. Of op het dak.’
* ‘Botsboten’ (botsauto’s)
* ‘Heb jij al een baby gekregen?’ – ‘Ja.’ ‘Waarom?’ – ‘Dat was jij.’ ‘Ah ja! Dat was ik.’ (vindt dat heel grappig)
* ‘Doodschieters’
* ‘Als ik op toilet zit, duw ik mijn piemel naar beneden. Doe jij dat ook?’ – ‘Nee. Ik heb een gaatje.’ ‘Ah. Ben jij een meisje?’ – ‘Ja.’ ‘Je bent een schoon meisje.’ (kijkt enorm verliefd)
* (we lezen een verhaaltje waarin Jip gestoken wordt door een bij) ‘Kunnen bijen praten, mama?’ – ‘Nee. Alleen mensen kunnen praten zoals wij. Dieren kunnen dat niet.’ (nog wat geleuter over bijen en zo naar konijnen en wolven) ‘Eten wolven konijnen, mama?’ – ‘Ja, dat denk ik wel.’ ‘Waarom eten die konijnen?’ – ‘Omdat ze honger hebben.’ ‘Vinden wolven konijnen lekker?’ – ‘Dat weet ik niet. Je zou dat eens moeten vragen aan de wolven.’ ‘Jamaar, die kunnen niet praten!’ (gooit de handen in de lucht – clever boy!)
* – ‘Ga jij het licht uitdoen?’ ‘Nee. Jij moet dat doen.’ – ‘Oké.’ ‘Neenee! Ik ga het doen! Haha. Nu was ik met uw voeten aan het spelen.’

De dingen die Zoon al kan of kent:
* de cijfers 3, 4, 5 en 8
* de letters n, m, p, a, d
* fietsen (woehoew!)
* slapen zonder pamper (alweer, woehoew!)

Dit bericht is gepubliceerd op 24 april 2014 om 13:28. Het’is opgeslagen in Lijstjes en getagd als , . Markeer de permalink als favoriet. Volg hier alle reacties met de RSS feed voor dit bericht.

Geef een reactie

